fredag 11 mars 2016

Kraften i JAG ÄR (Förförelse nr 29)


Joel Osteen är en Trosrörelsepredikant som insett kraften i att tala positiva ord. Positiv anda ger livsglädje och lust. Negativa ord ger nedstämdhet och gör oss kraftlösa. I am rich and powerful, säger han till sig själv. Många tycker som Joel och stödjer honom med sina pengar och sin tid. Han är en megapastor med god ekonomi. Men inget evangelium och ingen Jesus hörs på hans show.

Jag är bra, jag är stark, jag är (gud)...hörs ur mikrofonen över Houston, Texas och över hela världen.

---

I AM

I am - Jag är - det är Guds namn för evigt, säger han själv. 

I am that I am - Jag är den jag är (2 Mos 3:14).

I am the bread of life - Jag är livets bröd, säger Jesus. Den som kommmer till mig ska aldrig hungra, och den som tror på mig ska aldrig törsta (Joh 5:35).

I am an Osteenian, Bezel triple B Youtube channel
https://www.youtube.com/watch?v=fdgyXVgLGNw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar